TelemarketingCentret med speederen i bund

TelemarketingCentret3I TelemarketingCentret har man benzin i blodet, og der er fart over feltet både inden for og uden for virksomheden. TelemarketingCentret blev stiftet i 2001, og siden har telefonerne i telemarketingafdelingen været rødglødende. Årligt har man i TelemarketingCentret håndteret over 300.000 opkald til potentielle kunder, og man afvikler på samme tid mere end 180.000 indgående opkald til TelemarketingCentret. Telefonhåndtering i denne størrelsesorden gør TelemarketingCentret til både en af de største og mest erfarne mødebookingvirksomheder i Danmark, hvad enten branchen hedder transport-, IT-, forsikrings-, medicinal-, print- eller autobranchen.

Hos TelemarketingCentret har man specialister ansat til at stå for udarbejdelse af markedsundersøgelser, hvilket betyder, at man hos TelemarketingCentret har en lang erfaring og brede kompetencer til at arbejde med næsten en hvilken som helst branche. Dette er en af årsagerne bag TelemarketingCentrets høje succesrate, da man – med en tilbundsgående markedsundersøgelse i ryggen – kan målrette præcis de aktører på markedet, som vil have allerstørst potentiale til at afgive ordrer hos TelemarketingCentrets kunder. Alene i autobranchen har man således booket mere end 19.000 møder med salgspotentiale siden etableringen i 2001, hvilket gør TelemarketingCentret til den optimale rådgivningspartner og mødebooker for folk i autobranchen, der ønsker at udvide sit kundenetværk.

TelemarketingCentret på racerbanen

Men det er som sagt ikke kun i TelemarketingCentret, at der er fart over feltet, for TelemarketingCentrets stifter, Torben Larsen, er også en passioneret motorsportsentusiast. Dette har fået TelemarketingCentret til at indgå et samarbejde om en sponsoraftale med den franske bilfabrikant Citroën og Insigt Racing Danmark, og ifølge Torben Larsen er disciplinerne motorsport og telemarketing ikke så uforenelige, som man først kunne tænke.
”I TelemarketingCentret vil vi også være de bedste, til det vi foretager os, og når man beskæftiger sig i en branche, hvor man konstant er nødt til at kæmpe for at levere resultater, må vi også internt være klar til at træde lidt ekstra på speederen de dage, hvor der er brug for det. Den dag hvor man ikke længere stræber efter at stå øverst på skamlen, er dagen, hvor man bør overveje sine karrieremuligheder”, udtaler Torben Larsen sig.

Da TelemarketingCentret den 7. juni sendte to Citroën DS3 racere på banen i Padborg Park til den skandinaviske DS3 Cup, var det derfor også med en stor forhåbning om, at man ville ende øverst på podiet. Til lejligheden var TelemarketingCentrets sponsorerede racere udstyret med en 4-cylindret benzinmotor, der yder 155 HK og et højt omdrejningsmoment. Samtidig har man prioriteret en god balance i affjedring, en god indstyring og det sporty look understreges af det orange-hvide farvevalg fra TelemarketingCentrets forretningslogo.

På trods af Torben Larsens høje forventninger til TelemarketinCentrets to racere, måtte man i TelemarketingCentret tage til takke med en trods alt flot 3. plads. Både bil og racerkører ydede et formidabelt stykke arbejde, og man var oppe imod nogle rutinerede kræfter. Efter racet udtalte Torben Larsen fra TelemarketingCentret sig: ”Begge biler klarede det rigtig flot, og vi er alle sammen glade for 3. pladsen. Man håber altid, at man ender på toppen, men i TelemarketingCentret ved vi også, at det kræver blod, sved og tårer samt erfaring at blive den bedste, men nu ved vi, at vi kan være med, hvor det er sjovt, og vi har fået blod på tanden efter mere. Først skal vi dog fejre vores 3. plads med lidt champagne”, udtaler Torben Larsen sig med et kækt smil, mens han begynder at ryste flasken.

Det bliver spændende at følge TelemarketingCentrets racere i fremtiden og se, om deres hårde arbejde også kommer til at bære frugt på racerbanen. Sammen med sin ven gennem 20 år, Martin Jensen, har Torben Larsen fra TelemarketingCentret planer om at konkurrere i flere serier, og herfra ønskes TelemarketingCentret held og lykke med projektet både på og uden for banen.