Forandring kursus der giver dig redskaber til arbejdspladsen

Så har jeg lige været på et kursus i forandringsledelse og det levede op til alle de forventninger jeg havde om selve kurset.  Før jeg startede var jeg lidt nervøs for om jeg ville få et ordentligt udbytte af kurset, da det jo lyder lidt abstrakt, men da det var min chef som betalte for kurset, som i øvrigt var på 12.500 kr. pr. deltager, så var jeg ikke for flink til at takke nej, da det godt kunne blive lærerigt og alligevel helt omkostningsfrit for mit vedkommende.

Selve kurset vare meget gruppearbejde og case baseret undervisning, og det vi blev undervist i og skulle arbejde med var måder der kan forbedre kommunikationen omkring forandringer i virksomheden, om nødvendigheden af hvordan man kommuniker disse forandrings ideer samt hvordan man implementerer disse forandringer. Disse kommunikative redskaber kan være vigtige at have kendskab til når man bliver mødt modstand og forvirring omkring de nye forandringer i virksomheden eller afdelingen prøver at implementere, og gør også at man sparer tid og penge på at nedlægge de nye forandringer grundet resten af medarbejderne eller personalet ikke var overbeviste om de nye forandringer.

God blanding mellem teori og praksis
Kurset var en god blanding mellem teori, diskussioner, oplæg, og praktiske øvelser så man kan få afprøvet sine teorier og læring. Kurset varer to dage, og undervisningen var fra 9 til 16, og beliggenheden var i København. Kurset blev afsluttet med en skriftlig eksamen, som ikke var særlig svær hvis man vel og mærket var engageret og fulgte med i undervisningen. Alt i alt syntes jeg at fik nogle vigtige værktøjer til håndtering af forandringer i virksomheden, og som jeg har fået brugt i praksis på min arbejdsplads.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.